Penjawat awam diseru memberi kerjasama sepenuhnya kepada kerajaan yang memerintah
Berita

Penjawat awam diseru memberi kerjasama sepenuhnya kepada kerajaan yang memerintah

Rate info.4d5d6d.com

WhatsApp Image 2023 02 09 at 10.29.03 AM

PUTRAJAYA – Penjawat awam yang turut disifatkan sebagai tonggak negara diseru memberikan kerjasama sepenuhnya kepada kepimpinan kerajaan dan melakukan pembaharuan atau perubahan demi kebaikan negara.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Zuki Ali berkata, sebagai penjawat awam yang menjadi nadi dan tulang belakang negara, berkhidmat dengan kerajaan yang memerintah adalah perkara yang tidak perlu diingatkan lagi.

“Dahulu, pertukaran Kerajaan Pusat daripada satu parti politik kepada parti politik yang lain bukanlah satu perkara biasa, tetapi keadaan sekarang sudah jauh berbeza dan pertukaran kepimpinan ini menjadi normalisasi kepada situasi politik di Malaysia.

“Mengikut ikrar yang dibuat, penjawat awam perlu meneruskan komitmen dan tanggungjawab untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat dengan melaksanakan dasar kerajaan yang memerintah,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Amanat Ketua Setiausaha Negara 2023 di sini, hari ini.

Beliau berkata, semasa diamanahkan dengan tanggungjawab Ketua Setiausaha Negara sejak tiga tahun dua bulan lalu, beliau telah berkhidmat dengan empat perdana menteri dan kerajaan berbeza yang pastinya mempunyai dasar dan dasar berbeza.

Mengulas lanjut, Mohd. Zuki berkata, pembetulan atau penambahbaikan berterusan yang dimaksudkannya itu juga selari dengan apa yang disebut oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada perhimpunan bulanan Selasa lalu.

“Perdana Menteri sebelum ini menyebut apabila kita ditanya mengenai pencapaian cemerlang, maka jawablah ‘masih ada ruang untuk diperbaiki’.

“Sebab itu dalam pemberian perkhidmatan kepada rakyat, kita mesti memastikan sentiasa ada penambahbaikan sama ada dari segi sistem, peraturan, proses kerja serta pengeluaran supaya ia benar-benar memberi manfaat kepada rakyat,” katanya.

Mohd. Zuki mengingatkan, penjawat awam juga diharap dapat memberikan perkhidmatan yang mengutamakan rakyat dengan profesionalisme dan integriti terutama dalam era pasca normal yang mencabar dan penuh ketidaktentuan.

“Usaha memajukan dan membangunkan negara ditambah pula dengan keadaan ekonomi semasa memerlukan semangat jitu serta berpegang teguh kepada ikrar profesionalisme perkhidmatan awam demi menjamin penyampaian perkhidmatan yang terbaik,” jelasnya. – COSMO! DALAM TALIAN

Jawatan Penjawat awam diseru memberi kerjasama sepenuhnya kepada kerajaan yang memerintah muncul pertama kali pada Kosmos Digital.

[ad_2]

KREDIT UNTUK SUMBER ARTIKEL. SILA KE LAMAN WEB ARTIKEL

Related posts

Polis menahan empat lelaki yang terlibat dalam kecurian, kemalangan kereta

info

‘Kami hanya mengejar kemenangan’

info

Tiada kompromi terhadap mereka yang melanggar idME, sistem MOEIS

info

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy