tempat menarik di sibu
Melancong

Sekitar Bandar Sibu Sarawak 2022 || Lawatan Memandu 4k|| Tempat Terbaik Di Sarawak

5/5 - (1 vote)



Video ini menggambarkan suasana semasa bandar Sibu. Bandar Sibu adalah setanding dengan pelabuhan lain di Malaysia. Bagi yang dah lama tak ke Sibu, korang wajib tengok video ni. Sibu cantik, bersih dan selamat. Semoga semua seronok menontonnya. #Sibu, #Sarawak, #malaysia, #SwanCity

Video source

Related posts

這五個曼谷景點真超級美!你 mesti pergi~浮贇哥德風咖啡店超旅漫摩天輪河濱廣風咖啡店天輪河濱廣美厴生活質感情动式書店喬德夜市芒果冰沙 Asiatique河濱購物中心

5 Tarikan Pelancong Terkenal di Australia Mesti Anda Lawati

VACATION ID

Tempat Makan Best Paling Sedap di Johor Bahru | Must Try Food in Johor Bahru #shorts #shortvideo

Nazmi Farise

35 comments

Chanel Uyau_ILun. July 10, 2023 at 5:53 am

Hallo. .
Saya kesini karena kangen dengan Alm ayah saya, yg sering bercerita tempat2 yg dia pernah kunjungi saat merantau ke malaysia sekitar dekade 64-70 an. Salah satu kota yg dia ceritakan adalah kota sibu.
Terima kasih sudah memberikan sedikit gambaran mengenai kota ini.
Suatu saat saya akan mengunjungi kota ini.
Salam dari Kalimamtan Utara,Indonesia.

Shuh ching Chong July 10, 2023 at 5:53 am

Bandarsibuialahmemangcantik:mrchansangchung。

Shuh ching Chong July 10, 2023 at 5:53 am

Bandarsibuialahmemangcantik:mrkong。

Shuh ching Chong July 10, 2023 at 5:53 am

Bandarsibuialahmemangcantik:chongshuhching。

Izul Izul July 10, 2023 at 5:53 am

Wow Bandar Sibu….thn.1994 saye ade kat sana….tepi sungai yg ade pekong…

bujang lee July 10, 2023 at 5:53 am

Mantap bandar di Malaysia ni,kota di Indon tidak ada apa apa nya jika dibandingkan Malaysia, Malaysia,rapi, bersih tak smemraut, banyak tulisan China yang ikut memperindah pemandangan, kalau di indon,jalannya banyak lobang, terutama di Pontianak,banyak truk, sepeda motor,grobak grobak,hiii, pokoknya kumuhlalh, seperti watak orang orang nya juga, tidak bisa diatur.di Indonesia cuma membahas agama saja, makanya gitu gitu sahaja.

Dan CT July 10, 2023 at 5:53 am

Awesome bro. 👍👍👍Maybe can also post a walking tour around Sibu town too.

SUHANA ANA July 10, 2023 at 5:53 am

lamak sik gi sibu. time kecik dolok pergi sebab melawat sedara kt cnun…

Apheng Berkat July 10, 2023 at 5:53 am

Indah pemandangannya salaam komplit jgn Lupa mampir2 Di Chanel ku

Apheng Berkat July 10, 2023 at 5:53 am

Hadirrr bro mantapppp sibu

Delton Nyapay July 10, 2023 at 5:53 am

Bandar persinggahan semasa bertugas di Kapit 1992 hingga 2001… banyak perubahan. Bandar kelahiran juga. Tertera dalam surat beranak.

Krishnan Junior July 10, 2023 at 5:53 am

Makin pesat membangun bandar Sibu ni🕊️bersih dan teratur.. boleh berpotensi menjadi bandaraya ke-3 di Sarawak kalau dimajukan lagi disekitar suburbs Sibu

Po Kuan Choo July 10, 2023 at 5:53 am

Cantik dan bersih. Ada kesempatan mau pergi juga sibu

Semunggu Aritu July 10, 2023 at 5:53 am

Bandarnya cantik dan bersih

Sara.C July 10, 2023 at 5:53 am

I have relatives in Malaysia and lived in Sibu during my childhood. Nice small town with good food.

Nia aura July 10, 2023 at 5:53 am

Kangen tempat in

Iman Garrix July 10, 2023 at 5:53 am

1st posting di Sibu 1991-93

Mondreng Wangur July 10, 2023 at 5:53 am

Di sibu 2007 – 2011. Kangen makan di kedai bundar, belanja baju di parkson plaza sanyan

John Ragai July 10, 2023 at 5:53 am

Good morning, kaban. I used to worked in Tanahmas Hotel when it first opened as Night Auditor and later as chief Cashier before I further my study. I was also WTF TKD instructor at Main Gym, Kpg Datuk with Dr. Hentry Toh Yew King as our Chief. Sibu was and still my hometown. My good memories. May you have a great week, madik. Keep sharing.

Mohd Syahril July 10, 2023 at 5:53 am

rindu sibu.

DaniCT July 10, 2023 at 5:53 am

Maybe u can also film those old roads near the town like Foochow rd,Tong Sang Rd etc etc

ZAINUL ARIFFIN July 10, 2023 at 5:53 am

Dulu saya tak suka jalan dan pergi ke bandar sibu sebab banyak orang. Sekarang tak takut lagi. Tapi, kebanyakkan penduduk di sibu semuanya kaum Cina. Betul tak

musicman July 10, 2023 at 5:53 am

Bandar sibu bersih cantik & tersusun pembangunan nya.

Pasang Empat July 10, 2023 at 5:53 am

kota SAMSENG

Zack Shapie July 10, 2023 at 5:53 am

Mana Sarawak House ?? Disini lah tempat beli pakaian, tengok wayang Thn 76 dulu …duduk di flat Hardin walk.

Riska Jaya July 10, 2023 at 5:53 am

Tahun 2012 saya sering ke bandar sibu kalo habis gaji sy krja di ladang hua seng…kalo pergi sibu sy naik ekpres abc pasin…ini kenangan ku…

Kola Noji Channel July 10, 2023 at 5:53 am

jom lepak di Sanyan atau Star Megamall hehe

Aazizah Aazizah July 10, 2023 at 5:53 am

Penduduk juga baik & ramah..will come again

Aazizah Aazizah July 10, 2023 at 5:53 am

Saya pernah kesibu…bangunan cantik2…masjid juga cantik & bersih

miss bid July 10, 2023 at 5:53 am

Seronok tengok bandar Sibu..

GaniDato July 10, 2023 at 5:53 am

👍👍👍

Faizal Hasnan July 10, 2023 at 5:53 am

tq for the video…12tahun x balik sibu x sangka jauh maju dh sibu.harap 2023 aku boleh balik sibu menetap disana balik…

k ko July 10, 2023 at 5:53 am

love ur content appreciate

Ming Seleget July 10, 2023 at 5:53 am

Your video is allways appreciate d. Keep up quality

hunny July 10, 2023 at 5:53 am

Waaaa bestnyeee..teringin nk datang Sibu…

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy