tempat menarik di sarawak
Melancong

Pasar Serikin tempat shopping menarik di Sarawak // explore sarawak #explore

5/5 - (1 vote)



Pasar Serikin merupakan tempat yang sangat dikenali oleh masyarakat umum sama ada di dalam dan luar negara.Ini kerana pasar Serikin mempunyai daya tarikan yang unik.Tempat ini sangat meriah pada hujung minggu iaitu Sabtu dan Ahad.pelbagai penjual seperti kraftangan ,pakaian,kain dan sebagainya.ingin.tempat disini juga ada gerai makanan dan minuman. #pasarserikin #pusatmembeli #pekakas rumah #pasar tetamuserikin #saluran pelancongan #Jelajah sarawak #Jelajah perodua

Video source

Related posts

KITA TAK PERCAYA KITA JUMPA INI DI MALAYSIAโ€ผ๏ธ๐Ÿ˜ฑ | SUNWAY PYRAMID MALL

Cara Daftar Masuk Hotel Terus Tanpa Tempahan Dalam Talian terlebih dahulu

Saya Melawat Pusat Beli Belah TERBESAR di Bali : Living World Denpasar

29 comments

Khalik Latip July 6, 2023 at 6:05 am

๐Ÿ˜Žsarikin tidak macam dulu2 lagi penjual dekat ctu Banyak lokal dayak Sarawak dulu bawa serratus banyak yg dapat Di beli sekarang ssah,barang yg Di Jual harga nya macam harga dekat Bandar Kuching kepada perniaga2 dekat sarikin kalau mahu barang anda laris anda harus mengikut harga rupiah kalau boleh jangan ambil kesempatan??

Mohd Jamil July 6, 2023 at 6:05 am

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… seronok nya semua ada,,tq yg bkongsi moga sehat selalu murah rezeki aamin.

Mohd Jamil July 6, 2023 at 6:05 am

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… wow sangat cantik sye suka, banyak perubahan, Tq perkongsian nya, sye m,s sri aman

Justine Jampi July 6, 2023 at 6:05 am

salam bekala dlm channel nuan bro manh at pasar serikin diatu mayuh brang dijual ba pasar srikim

Sara Chi Chip July 6, 2023 at 6:05 am

hadir support๐Ÿฅฐ๐Ÿฅฐ

Lucas Lejar July 6, 2023 at 6:05 am

Baru kemarin saya pergi Serikin hari minggu kemarin ramai orang saya beli topi murah

AKEK TV July 6, 2023 at 6:05 am

Nadai murah baka suba agi Rega barang diak diatu asai ku kaban ..

AKEK TV July 6, 2023 at 6:05 am

Like 48 kaban ,Salam Ari ruai Akek tv .. nasib bc Mai raun ke menua serikin lama enda raun kia kada agi ingat jalai .

WatBard July 6, 2023 at 6:05 am

Slmt mlm madik, great video and supperd editing, arap trus maju blama. Subs done๐Ÿ‘

Inei Puyang Family July 6, 2023 at 6:05 am

Wow cantik tempat ini .terima kasih untuk sharing. ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป Salam dari miri Sarawak.

Qaimin July 6, 2023 at 6:05 am

Maaf.. saya dari Semenanjung ..sy akan brcuti ke Sarawak n Serikin adalah salah satu tmpt yg ingin sy kunjungi nanti.. boleh sy tahu waktu bila pasar ni dibuka n waktu tutupnya pukul berapa?

Ellister SpaS'indah July 6, 2023 at 6:05 am

Pagar perbatasan Jagoi Babang dah buka 2 hari kelmarin. Kemasukan warga indonesia dan hasil tani dijangka meningkat kata kawan kelmarin. Coba ke Serikin hujung minggu ni tengok keadaannya cam ne

Nurhayati MN July 6, 2023 at 6:05 am

Terima kasih, menarik sekali.

Zanzillah Saruji July 6, 2023 at 6:05 am

Topi leather bagus bang boleh tahan lama kmk pernah beli udah pake berapa tahun leathernya masih bagus sik terkupak sampe kinek tok

Zamilah Binti Zainuddin July 6, 2023 at 6:05 am

Tuan, kereta malaysia ke Kalimantan boleh masuk ke guna pasport?

Jafrin J Channel July 6, 2023 at 6:05 am

pasar Serikin sekarang nmpak lebih teratur dan kemas..jalan nya jga luas..

Che sal Channel July 6, 2023 at 6:05 am

hadir suport…macam2 ada ye kt pasar ni menarik sekali

John Ragai July 6, 2023 at 6:05 am

Bro, ini tempat baru ke? Saya tahu tempat lama dah di roboh. Thank ou for sharing, kaban. Support.

LAKEKNYAM TV July 6, 2023 at 6:05 am

Lama tidak pergi Serikin, pondok2 pun nampak baru sudah. Mantap tuan ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

Zanzillah Saruji July 6, 2023 at 6:05 am

Pernah beli topi leather di Serikin memang bagus kualitinya. Murah dan boleh di tawar harganya. Dah kembali ramai orang di Serikin ๐Ÿ‘

Biar Jaji Channel July 6, 2023 at 6:05 am

memang jauh bejalai kaban aku tok๐Ÿ‘๐Ÿ˜Š

ROEN KICKKOCK CHANNEL July 6, 2023 at 6:05 am

Terbaikk boss

HILLARY JABU July 6, 2023 at 6:05 am

Terbaik tuan, udah datai Serikin nuan ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Sist Bungai Channel #aieliurbuntak July 6, 2023 at 6:05 am

Meriah amt suasana ba Serikin Madi..tqq dah mai sist Raun kia..video madiku tu sigi terbaikkk..murah2 brg dia Madi?

Apai Jawai channel July 6, 2023 at 6:05 am

Slmt pagi Madi…terima kasih udh Mai km ke serikin kitu.aku taun 2019 last kitu Madi.sebulan sebedau COVID suba.

Janggut 40 July 6, 2023 at 6:05 am

Terima kasih host bawa jalanยฒ pasar Serikin. Saya hargai infoยฒ yang di berikan.

Cheiko's Channel July 6, 2023 at 6:05 am

Dah lama saya tak jalan-jalan di pasar macam ni dan suasananya sangat jauh berbeza dengan pasar yang ada di Singapura. Terima kasih sharing.

Masri Aing July 6, 2023 at 6:05 am

Selamat pagi tuan,mayuh barang dijual diak ni๐Ÿ‘๐Ÿ‘

sempulut umai channel July 6, 2023 at 6:05 am

Selamat pagi tuan…bedau kala datai ba pasar serikin tok…rindu amat meda utai ke bisi dijual diak…mnahยฒ kraftangan ke bisi diak…

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy