tempat menarik di kelantan untuk family
Melancong

LATA KASHMIR JELLY | TEMPAT MENARIK DI KELANTAN | WAJIB LAWATI TEMPAT DI JELLI

5/5 - (1 vote)



Jika negeri Perak terkenal dengan tasik Banding, di Kelantan juga terdapat sebuah tasik yang dikenali sebagai Tasik Pergau yang bakal memberikan keseronokan kepada pencinta alam. Terdapat pelbagai jenis flora dan fauna yang banyak terdapat di kawasan Tasik Pergau, tasik ini merupakan tasik buatan manusia yang terhasil hasil daripada latihan empangan hidroelektrik di Pergau. Lata Pergau menjadi tempat wajib di Jeli selepas menjadi viral di media sosial dengan nama Lata Kashmir. Lokasi Lata Kashmir Lawati juga Blog Addashuk Tonton juga video penuh Dron Lata Kashmir Tasik Pergau tidaklah sepopular Tasik Banding, tetapi ia berjaya menarik lebih 30,000 pengunjung ke kawasan ini. Kawasan ini mendapat gelaran Lata Kashmir kerana suasana kawasan ini serupa dengan Kashmir di India. Keindahan dan keindahan alam semula jadi yang asalnya menjadi tasik di sini akan menarik minat pengunjung yang datang ke sini. Danau Pergau juga dipanggil Empangan Pergau dan ada juga orang yang memanggil tempat ini Lata Kashmir, yang terletak di kawasan Jeli Kelantan. Sesuai dengan gelaran Lata Kashmir Jeli Kelantan, Lata Pergau memberikan keindahan alam seperti aslinya. Di sini juga terdapat tapak perkhemahan bagi sesiapa yang suka berkhemah. Terdapat banyak Tapak Perkhemahan yang disediakan dengan kemudahan tandas dan sebagainya. Suasana yang selamat dan tenang di Tasik Pergau menyebabkan ramai pengunjung yang datang menghabiskan perkusi di sini.Terdapat laporan mengatakan tasik ini menjadi persinggahan tahunan ramai pelancong asing. Lata Kashmir merupakan salah satu tempat menarik di Kelantan. Jika anda berkunjung ke sini, Lata Kashmir adalah tempat yang mesti dikunjungi di Jelly. Jangan lupa untuk melanggan Saluran Addashuk dan jangan lupa untuk mengaktifkan loceng pemberitahuan supaya anda tidak terlepas video akan datang. Video ini telah dirakam dengan resolusi 4k Aerial Footage Cinematic Drone View, Shot on DJI Mini 2.

Video source

Related posts

Anda Boleh Beli Semuanya Di Sini Di BANGKOK | Termurah & Terbesar Di THAILAND #livelovethailand

Live Love Thailand

Syurga Daging Premium di Cyberjaya, Kars Fine Meat & Steak

DESTINASI TV

TEMPAT MAKAN MURAH DAN SEDAP AREA KUALA LUMPUR

Diari Mama Muda

14 comments

Shuk Channel August 24, 2023 at 6:26 am

Terbaik bang, terima kasih utk info, sblm xtahu pun ada tempat mcm ni kat kelantan..

Mr Zulk 🥷 August 24, 2023 at 6:26 am

sebenarnya, merbahaya jika membuat aktiviti dikawasam outflow empangan, terutama saya ada nampak ada spillway disitu sekali. Dan saya rasa, outflow empangan ini jenis sluice gate, dimana boleh dilaraskan. Walaupun cuaca elok disini, kadangkala operator empangan boleh buka pintu empangan dengan luas untuk mengawal paras air diempangan akibat hujan lebat di kawasan hulu empangan. Masa ini, ada kemungkinan kawasan yg berkhemah akan dinaiki air dan sungai kawasan tersebut akan jd deras. Sepatutnya pihak berkuasa terutama pihak tnb kena gazetkan kawasan ini merbahaya dan tidak dibenarkan membuat sebarang aktiviti air disini.

Karuka Abdillah August 24, 2023 at 6:26 am

Masa yang sesuai untuk pergi sana pukul berapa?

Mohd Akhmal Mohd Ali August 24, 2023 at 6:26 am

Tapi kalau dah ramai sangat ni.. napok bbolok…

FAKHRUDIN YASOK August 24, 2023 at 6:26 am

Minta jaga la kebersihan, sbb dpt jolokan negeri serambi Mekah.

Haf August 24, 2023 at 6:26 am

Kenapa admin edit video jd contrast sgt.. air biru. Nmpk x ori wpun cantik

HAZILAH MOHD HARON August 24, 2023 at 6:26 am

Boleh fly drone ea sini? kelmarin pergi nampak signboard cannot fly drone here

Azroy Abdullah August 24, 2023 at 6:26 am

Jangan jd org² barbar..harap sampah kita org kutip..kunci ramai org dtg tempat piknik mana² pn adalah kerana tempat yg nyaman( bersih)..ayoh indahkan kelate kita.

Tun Ahmad August 24, 2023 at 6:26 am

Kalau empangan tu pecah macam mana?mesti semua orang dekat situ mati lemas kan.

Nik Man B.A Cyclo August 24, 2023 at 6:26 am

Menarik pemandangan tempat ni bos…tak sangka kelantan juga cantik persih luar negara…kerajaan negeri kelantan mohon pelihara keindahan ini dan majukan untuk memeriahkan pelancongan di negeri Kelantan

Projek Masa Lapang Channel August 24, 2023 at 6:26 am

Napok berubah dh sikit. 3 4 bule lepas masih byk lg semak samun. Loni napok tere dh

apis vlog August 24, 2023 at 6:26 am

Main x kayak kt situ

izzani@iela channel August 24, 2023 at 6:26 am

Alhamdulillah terbaik tuan..terima kasih sudi kongsi kn video nie..

Prohodaction August 24, 2023 at 6:26 am

Addashuk-top recording- ✋

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy