Malaysia Ep.42 |  Negeri Sembilan - Malaysia Taste of Minangkabau
Melancong

Malaysia Ep.42 | Negeri Sembilan – Malaysia Taste of Minangkabau

Rate info.4d5d6d.com



11 Mei 2023 N9 alias Negeri Sembilan! Negeri yang sangat menarik terutama kerana sejarah penduduknya ternyata berasal dari Minangkabau, Sumatera Barat, Indonesia. Banyak bangunan dengan bentuk rumah gadang, juga banyak kepakaran Minang. Saya benar-benar ingin meneroka dengan lebih terperinci. Nanti kita balik, bawak kereta supaya lebih free. Sementara itu, nikmati cita rasa Malaysia Minang melalui video ini! Disebabkan banyak permintaan untuk kami mengambil video udara menggunakan dron, kami telah membuat senarai hajat di Beli Saya Kopi. So pada yang nak support supaya kita cepat beli drone sila… Bagi yang lebih selesa support melalui Paypal pun boleh.. Kami buat channel ni untuk mendokumentasikan perjalanan kami untuk ditonton lagi bila dah lebih tua, pada masa yang sama untuk dinikmati oleh pencinta PENDIDIKAN PELANCONGAN, berjalan sambil belajar perkara baru. Belajar sambil mencuci mata, dengan bahasa harian yang santai. Jika anda suka, sila sertai menikmatinya, sambil memastikan komuniti ini positif – jangan membuat komen negatif atau menyinggung perasaan. Info kemas kini perjalanan kami: Untuk kerjasama perniagaan, hubungi: +62 812-8531-9145 #minangkabau #negerisembilan #malaysia

LIHAT SUMBER VIDEO INI. KREDIT KEPADA PEMILIK VIDEO INI

Related posts

Percutian bajet di Phuket

ML Studios

9 Tempat Menarik di Perlis

Wanz Ramli Channel

คัด ยา มี่ วัด วัด วัด วัด วัด รับ รับ บับ ชิม ตัด 야시장 가이 가이 가이 빈탕 빈탕 빈탕 빈탕 빈탕 빈탕 빈탕 빈탕 빈탕

훈타민 Hoontamin

32 comments

Romi Lim May 23, 2023 at 4:43 am

Kayaknya istana Raja yg lama di KL jg dijadikan museum.

Azam Zaini May 23, 2023 at 4:43 am

Itu lah sejarah negeri negeri di Malaysia yang sering ada perkaitan nya dengan Indonesia..itu lah menyebabkan kebudayaan nya sama bukan diklaim…

mohd shahrizzal May 23, 2023 at 4:43 am

Negeri sembilan? Itu negeri orang minang di malaysia sejak kedatangan raja melewar 1773 dari pagar ruyung dan dijadikan raja.. Refer adat biduanda apabila org minangkabau berkahwin dengan org asli di negeri sembilan .

Iko Nara May 23, 2023 at 4:43 am

Ke Perlis kak nanti ke daerah Padang besar itu daerahnya pas di perbatasan thailand.pasti keren orang Kedah bilang sempoi

Iko Nara May 23, 2023 at 4:43 am

Madrasah itu kak CIK sekolah berbasis agama.sama ada tingkatannya. SD.SMP dan sma

Iko Nara May 23, 2023 at 4:43 am

Terima kasih sudah menggangkat negeri9 kembaran 1 kandungnya minang.semoga chennel youtubenya makin sukses dan maju

Iko Nara May 23, 2023 at 4:43 am

Mantap.negeri9 memang sempoi kembaran.minang.

Muhammad A May 23, 2023 at 4:43 am

Sekarang anda tau kenapa rendang ada di malaysia

muhdfitri May 23, 2023 at 4:43 am

Johorean iskandar malaysia tunggu kamu..guys..tak lengkap kalau tak sampai sini..terserah..kamu..from muhd zikri insyallah..amin ☑️☑️🅰️⛔⛔🅰️♥️🚩

Irawan group May 23, 2023 at 4:43 am

museum disana bagus2 dan gratis. di indonesia yg jelek aja pakai tiket masuk. mata duitan…

Steven Lim May 23, 2023 at 4:43 am

HEY BACA DULU SEJARAH BAGAIMANA BELANDA,PORTUGIS JADIKAN ORG MELAKA SEBAGAI HAMBA ABDI,RAMAI ORG MELAKA. DI HANTAR KE NTT MALUKU DIJADIKAN BURUH PAKSA..DAN MEREKA TIDAK DIBEMARKAN PULANG KE MELAKA…SEBALIKNYA BELANDA AMBIL ORANG2 MALUKU DAN BAWEAN DI JADIKAN HAMBA JUGA DIBAWA KE MELAKA…

ORG2 MALUKU TU ADA SEDIKIT YG ASAL DARI MELAKA…DAN ORG2 MELAKA JUGA ADA SEDIKIT ASAL DARI MALUKU

Rizky Rpmill May 23, 2023 at 4:43 am

Jadi ingat Bang Adit sama Ibu Negara berbulan madu di Seremban

Lee Kim May 23, 2023 at 4:43 am

Punya kesempatan nanti ke Ipoh juga.. Selain makanan enak byk Gua Gua dpt ditelusuri…

Velozz 6799 May 23, 2023 at 4:43 am

Kapan ke johor ci

Hafiz Kurnia May 23, 2023 at 4:43 am

everywhere u go always back to hokkaido seafood 😂

sukahatiakula May 23, 2023 at 4:43 am

Orang TU jahat. Suka menipu pelanggan.Tak pasal pasal kena penalti. Orang TU mesti cina. 🤣🤣🤣

sukahatiakula May 23, 2023 at 4:43 am

Pantang larang orang melayu ketika dalam perjalanan dalam kenderaan. Kita dilarang bercakap pasal makanan ATau minum dikuatiri akan terlibat kemalangan. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Untuk elak kecelakaan berlaku kita kena gigit ibu jari😁😁

Nabilah Halimi May 23, 2023 at 4:43 am

Bilik beradu bermaksud bilik tidur. Beradu ialah bahasa istana.

Norlinda Baharom May 23, 2023 at 4:43 am

Kampung tengah kampung arwah datuk saya. Tak jauh dari rumah tukang Kahar.

Norlinda Baharom May 23, 2023 at 4:43 am

Ibu saya asal Kuala Pilah Negeri Sembikan Darul Khusus. Rumah adik saya di Sikamat Seremban.

Mael Strom May 23, 2023 at 4:43 am

😊😊😊👍👍👍

Amirul Wear May 23, 2023 at 4:43 am

Ondeh Mandeh ,, Baa babeda.ko Koko Alfin Yo tukang janjang ( oh Bundo kandung ) berbeda dengan tukang buek tanga yg Lusi mencintai just kindie ( bercanda ) 😀hi hi hi

Amirul Wear May 23, 2023 at 4:43 am

Sintem pernikahan yaitu tidak boleh sesuku misal suku Hui ngak boleh nikah dengan suku Hui , mesti menikah dgn suku uigur ,, ini mencontohkan adat basandisarak sarak basandi kitabullah yaitu tidak boleh dekat seperti Hobil & cobil anak nabi Adam ngak boleh nikah dgn kembaran mesti nikah menikah dgn luar kembaran begitu dlm kedokteran kita mesti nikah dengan berlainan suku / bangsa

Anuar Zamani May 23, 2023 at 4:43 am

Klu naik bas 1 jam saja joys…problem sis n alvin .seremban town agak jauh dari perkampungan tradisional minang n rata 2 desa minang jauh ke dalaman .seremban time malam sepi ..je jauh mau visata

Amirul Wear May 23, 2023 at 4:43 am

Rumah adat Minang itu di kuasai oleh Bundo Kandung begitu juga Singapura ,, orang Minang sangat baik pada orang Chinese yg mengandung kebencian dgn merubah suku Thionghoa bukan suku uigur ,,Hu,, dipimpin oleh seorang wanita nama nya Bundo Kandung , bertali itu ada hubungan keriau ,bertuan ke Minang kabau ? Tuan itu Panggil laki yg ditua kan , maksud tunduk pada pemerintahan Minangkabau

sailorman99 May 23, 2023 at 4:43 am

Dari negri seremban bisa ke Indonesia juga naik ferry indomal via port dickson ke Dumai Riau 😅

Gudsey good May 23, 2023 at 4:43 am

Kayaknya rumah gadangnya masih jarang2 ya, dan nggak bentuk tanduk.
Apa disitu juga ada makanan nasi padang/nasi kapau?
Negara bagian yang belum Cici kunjungi mana saja ya

Yadi-17 Yadi May 23, 2023 at 4:43 am

Paling suka klaw sudah belajar sejarah atau suatu kerajaan 👍😁

Yadi-17 Yadi May 23, 2023 at 4:43 am

Sopan Banget ko Alvin mau cicipin makanan Ce Lusi aja harus ijin dan tanya dulu boleh pakai tangan gx 👍, salut sama Ko Alvin 👍😁

Lee Su Min May 23, 2023 at 4:43 am

Semoga Koko Alvin dan Cece Lussi punya kesempatan mengikuti festival lampion Borobudur. Sayang sekali kalau acara ini terlewatkan.

黄福 May 23, 2023 at 4:43 am

China EP 77 tambah lagi 30 ribu menjadi 310 ribu.sudah salip EP 21 yg 280 ribu

Wirga Tio May 23, 2023 at 4:43 am

perkhidmatan bas percuma……………apa sih maksud nya. serius nanya

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy